ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինը հայտարարել է, որ Ռուսաստանը շուտով կկիրառի հայելային միջոցառումներ՝ Չինաստանի քաղաքացիների համար վիզայի ռեժիմը վերացնելու համար։ «Մեր չինացի ընկերների՝ Ռուսաստանի քաղաքացիների համար անվիզա ռեժիմ մտցնելու վերաբերյալ որոշումը, անկասկած, կնպաստի մեր ժողովուրդների միջև կապերի հետագա ամրապնդմանը: Մեր կողմից հայելային միջոցառումները շատ շուտով ուժի մեջ կմտնեն Չինաստանի քաղաքացիների համար»,- ասել է Պուտինը։               
 

«Մենք շատերին «հետողորմյա» արեցինք այս նախագծով»

«Մենք շատերին «հետողորմյա»  արեցինք այս նախագծով»
07.03.2014 | 12:00

«Իրատես de facto»-ի հյուրն է երաժիշտ, «Երգում է 70-ականների Երևանը» նախագծի հեղինակ, համանուն նվագախմբի ղեկավար ՎԱԶԳԵՆ ԱՍԱՏՐՅԱՆԸ:

«ԵՐԿՈՒԱԿՈՐԴԱՆՈՑ ՄԵԿ ԵՐԳ ԳՐԵԼՈՎ` ԿՈՄՊՈԶԻՏՈՐ ՉԵՆ ԴԱՌՆՈՒՄ»


-Պարոն Ասատրյան, ինը տարվա պատմություն ունի «Երգում է 70-ականների Երևանը» նախագիծը: Համերգների կազմակերպման համար գոյություն ունի՞ որոշակի ժամանակացույց, թե՞ ամեն բան կախված է հանգամանքներից:
-Ես ժամանակին` 1995-2007 թվականներին, սեփականատեր էի, հիմնադրել էի «Փարիզյան սուրճ» ընկերությունը: Հետո եղան ընտանեկան խնդիրներ, 2007 թվականին թողեցի այդ գործը: Մինչ այդ ունեի ֆինանսական հնարավորություններ և ինքս էի հովանավորը «Երգում է 70-ականների Երևանը» նախագծի, որևէ մեկից կախված չէի իմ համերգները կազմակերպելու հարցում: Եթե այլ հովանավոր գտնվում էր, վատ չէր, իսկ եթե չէր էլ գտնվում, ինքս կարողանում էի հիմնական հարցերը լուծել: Այդ ընթացքում համերգները կայանում էին կանոնավոր կերպով: Բայց վերջին տարիներին արդեն չունեմ ֆինանսական հնարավորություններ, և ամեն բան կախված է ուրիշներից: Փառք Աստծո, 2010 թվականին հանրապետության առաջին տիկին Ռիտա Սարգսյանը մեզ աջակցեց համերգ կազմակերպելու հարցում: Հիմա էլ նա և Ազգային ժողովի նախագահ Հովիկ Աբրահամյանը հովանավորեցին մեր համերգը: Տեխնիկայի հարցը լուծվեց «Ռոսգոսստրախ» ընկերության շնորհիվ, և մի կերպ կարողացանք ծայրը ծայրին հասցնել ու կայացնել համերգը:
-Ինքս եմ տեսել, թե ինչպես էիք, իսկապես, ծայրը ծայրին հասցնում, թե ինչպիսի դժվարություններ էիք ստիպված հաղթահարել համերգից ընդամենը ժամեր առաջ:
-Այո՛, շատ էին դժվարությունները: Մենք չունենք այսօրվա շոու-բիզնեսի հնարավորությունները, մեզ շատ է խեղճացնում ֆինանսների բացակայությունը: Չեմ էլ հասկանում, թե այսօրվա շոու-բիզնեսի ներկայացուցիչները որտեղից են ճարում այդ մեծ փողերը, ինչպես են կարողանում ամեն ինչ հաջողեցնել:
-Փորձի փոխանակում արեք, գուցե կօգնի՞:
-Իմ և նրանց փորձը տարբեր է: Եթե այսօր մարդիկ փող են աշխատում շոու-բիզնեսում, ես նպատակ չունեմ փող աշխատելու: Նպատակս մեկն է` թույլ չտալ, որ մոռացվի իմ Երևանը, նրա պատմությունը, որի մասին կա՛մ չգիտեն այսօր բեմ բարձրացողները, կա՛մ շատ քիչ բան գիտեն: Նրանց թվում է, թե ամեն ինչ իրենցից է սկսվել: Իրենք են, ու վերջ: Անցյալում ոչ մի բան չի եղել, Երևանն էլ գյուղ է եղել: Այնինչ, այսօր է Երևանը գյուղ դառնում` իրենց գրած երգերի պատճառով: Մեկ էլ լսում ես այսինչ կամ այնինչ «կոմպոզիտորի» անունը: Բայց այդ մարդն ի՞նչ կոմպոզիտոր, ընդամենը երգահան է: Կոմպոզիտոր դառնալն այդպես հեշտ չէ: Երկուակորդանոց մեկ երգ գրելով` կոմպոզիտոր չեն դառնում:

«ՓՈՐՁ, ՈՐԸ ՊԵՏՔ Է ՓՈԽԱՆՑԵԼ ԵՐԻՏԱՍԱՐԴՆԵՐԻՆ»


-Ձեր համերգային ծրագրում մշտապես ընդգրկված են երիտասարդները. նպատակը «Երգում է 70-ականների Երևանը» նախագծի համար էստաֆետ ձևավորե՞լն է:
-Անշո՛ւշտ, էստաֆետ եմ ուզում ձևավորել: Այսօրվա երգիչ-երգչուհիների երիտասարդ սերնդի մեջ այնքան լավ դեմքեր կան: Նրանց երգը լսելի է այսօր, և նրանք սիրում, հարգում են պատմությունը: Ես փորձում եմ, անշուշտ, աստիճանաբար ներգրավել նրանց իմ նախագծի մեջ: Բանն այն է, որ հին սերնդից շատ քչերն են արդեն մնացել, նրանց տեղը պետք է երիտասարդները զբաղեցնեն: Եվ սա ճանապարհ է ավագների փորձը փոխանցելու եկող սերունդներին: Ես երեսունութ տարի է, ինչ բեմի վրա եմ, իմ նվագախմբում կան ինձնից ավելի երկար ժամանակ բեմում եղողներ: Մենք հավերժ չենք, մեր գործը պետք է երիտասարդները շարունակեն: Մենք այնպիսի՜ դպրոց ենք անցել, աշխատել ենք Կոնստանտին Օրբելյանի հետ, «Հայհամերգի» խմբերում: Ես ամբողջ Խորհրդային Միությունը երեք-չորս անգամ շրջել եմ, Ստաս Նամինի խմբում եմ եղել, աշխատել եմ Մոսկվայում` Կենտրոնական հեռուստատեսությունում: Այսինքն, մենք փորձ ունենք, որը պետք է փոխանցել: Այսօրվա երիտասարդներից շատերը բեմի մասին գաղափար չունեն: Նրանց թվում է, թե ինչքան շորը զիզի-բիզի է, ինչքան շատ են բեմում վազվզում, այդքան լավ տպավորություն են թողնում:
-Ամենապարզ հագուստով ու անմիջական պահվածքով փոքրիկ Էռնա Միրզոյանը «Կրկին երգում է 70-ականների Երևանը» համերգի ժամանակ պարզապես ցնցեց հանդիսատեսին Ռոբերտ Ամիրխանյանի «Ո՞Ւր եք, տղաներ» երգով: Ինչպե՞ս գտաք նրան:
-Էռնա Միրզոյանին նախ Արթուր Գրիգորյանն ու «Արցախի ձայներ» նախագծի պրոդյուսեր Լիրա Քոչարյանն են գտել: Ես համացանցով գտա նրան: Լսեցի նրա կատարումը, շատ զարմացա, հուզվեցի, ուրախացա, որ փոքրիկ մի աղջիկ այդպես կարողանում է հարվածային գործիքներ նվագել: Նաև ոգևորիչ էր, որ Էլվինա Մակարյանի երգն էր այդքան հրաշալի կատարում: Դա մեզ համար, անշուշտ, սենսացիոն մի բան էր: Եվ ես շատ ցանկացա, որ այդ երեխան հանդես գա 70-ականների երաժիշտների հետ միևնույն բեմում, ու դրանով ապացուցվի, որ այսօրվա երեխան էլ կարող է նախորդ սերնդի գործը շարունակել:
-Իրոք որ լավ շարունակություն էր: Մանկահասակ, փոքրամարմին այդ աղջնակը բնավ չխեղճացավ վետերանների կողքին:
-Այո՛: Եվ այս համերգը նրա համար զգացմունքների, հիշողությունների մի մեծ պաշար կապահովի, որը վաղը կօգնի հարստացնելու իր բեմական կյանքը: Նա համերգից հետո ինձ մոտեցավ շատ հուզված, շատ տպավորված, արդեն ուրիշ պատկերացում ուներ 70-ականների Երևանի, երաժշտարվեստի մասին: Նրա համար շփումը ավագ սերնդի երաժիշտների հետ` թե՛ կուլիսներում, թե՛ բեմում, մի մեծ դպրոց էր: Երբ նա հասուն մարդ դառնա, ունենա իր սեփական կենսագրությունը բեմում, անպայման կհիշի իր առաջին ելույթը «Երգում է 70-ականների Երևանը» նախագծում: Մենք չենք լինի, իսկ նա կպատմի, որ մեզ հետ փոքր հասակում ինքը բեմ է բարձրացել: Ինչպես այսօր մենք ենք հիշում մեր մեծերին: Ես ինձ երջանիկ մարդ եմ համարում, որ աշխատել եմ Կոնստանտին Օրբելյանի հետ, տեսել եմ Առնո Բաբաջանյանին, հետը նարդի եմ խաղացել, միասին նվագել ենք, վիճել, հաց կերել: Սա ինձ համար հպարտություն է: Ես այդ ամենը պատմում եմ, ու այսօրվա երեխաները զարմացած լսում են ինձ: Վաղն էլ Էռնան կպատմի իր պատմությունները, ու իրենից փոքրերը զարմացած կլսեն նրան:

«ԲԵՄՈՒՄ ԲՈԼՈՐԸ ՊԵՏՔ Է ՀԱՄԱԳՈՐԾԱԿՑԵՆ, ՈՉ ՈՔ ՀԵՆՑ ԱՅՆՊԵՍ ՉՊԻՏԻ ԳՏՆՎԻ ԱՅՆՏԵՂ»


-Ձեր համերգային ծրագրում մշտապես հանդես են գալիս արտասահմանում ապրող արտիստները: Սա սկզբո՞ւնք է:
-Նրանք մասնիկներն են 70-ականների Երևանի, կենդանի լեգենդներ: Եվ մենք չենք մոռանում նաև մեր այն ընկերներին, ովքեր արդեն չկան: Ինչպե՞ս կարելի է ներկայացնել 70-ականների Երևանը ու չհիշել Ռոբերտ Յոլչյանին, Կարո Հայրապետյանին, Ակսել Բակունցին… շատերին: Մենք նրանցից ենք սովորել: ՈՒ այսօր մեր կողքին հանդես եկող երիտասարդներն էլ մեզնից պիտի սովորեն: Բեմի վրա պահելաձև, հանդիսատեսի հետ շփում, խոնարհումի կուլտուրա… այս ամենը այնքա՜ն կարևոր է: Հիմա մտածում են, որ բարձրացան բեմ, երգեցին, իրենց ծափահարեցին, դրանով ամեն բան վերջացավ: Նրանք բեմի մասին պատկերացում չունեն: Մենք այդ ամբողջ դպրոցն անցել ենք ու ցանկանում ենք մեր իմացածը փոխանցել կրտսերներին: Կարևոր է, որ նվաճես հանդիսատեսին ու բարձրացնես նրան բեմ, հավասարեցնես քեզ, նրա հետ մեկ ամբողջություն դառնաս: Սա մենք գիտեինք, իսկ հիմա «ազատություն» է, իբր թե, դեմոկրատիա: Բայց դեմոկրատիան այսօր ընկալվում է որպես «բարդակ», ով ինչ ուզում, անում է: Իսկ 70-ականների Երևանը կլասիկա է: Չեն մոռացվի Արտեմի Այվազյանի, Առնո Բաբաջանյանի, Կոնստանտին Օրբելյանի երգերը: Դրանք պատմություն են: Եվ մեր նպատակն է այդ երգերը նույն գործիքավորմամբ, նույն մոտեցմամբ կատարել, կենդանի ձայնով հնչեցնել: Մինչ «Երգում է 70-ականների Երևանը» նվագախմբի 2005 թվականի առաջին համերգը բոլորը բեմում երգում էին ֆոնոգրամայով: Մենք դուրս եկանք բեմ և հիշեցրինք, որ պետք է երգել կենդանի ձայնով: Թե չէ մարդիկ մինուս ֆոնոգրամայի տակ երգում են, համարվում երգչուհի ու վաստակավորի կոչում ստանում: Թող կենդանի երգեն, տեսնեմ մի մաքուր նոտա կհնչեցնե՞ն: Իրենց նման ես էլ կերգեմ:
-Դուք կենդանի երգեցիք Սուրեն Առուստամյանի հետ, ինչո՞ւ հույս դնել ֆոնոգրամայի վրա:
-Դե՜, դա երգ չէր: Դա հենց իմ ասած շփումն էր հանդիսատեսի հետ, մի փոքրիկ ժեստ` արված հանուն ժողովրդի: Մարդիկ նման բաներ սիրում են, դա շոուի նման մի բան էր, որով ես ցանկացա գրավել մարդկանց: Սրա մասին էի խոսում, երբ ասում էի, որ պետք է ճիշտ պահվածք ունենալ բեմում, հարգել հանդիսատեսին, հաշվի առնել նրա կարծիքը: Ես այդ ելույթով ընդամենը սատարեցի կոլեկտիվին: Բեմում բոլորը պետք է համագործակցեն, ոչ ոք հենց այնպես չպիտի գտնվի այնտեղ: Յուրաքանչյուր երաժիշտ արտիստ է: Այս դպրոցն այսօր ոչ ոք չի դասավանդում:

«ԸՆԿԵՐԱԿԱՆ ՀԱՐԱԲԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՇՆՈՐՀԻՎ Է ԳՈՅԱՏԵՎՈՒՄ «ԵՐԳՈՒՄ Է 70-ԱԿԱՆՆԵՐԻ ԵՐԵՎԱՆԸ» ՆԱԽԱԳԻԾԸ»


-Դուք արտիստ եք, նվագում եք, երգում, ղեկավարում երաժշտախումբ: Բայց նաև 1989-91 թվականներին ֆինանսատնտեսական կրթություն եք ստացել Տաշքենդի համալսարանում: Սա օգնո՞ւմ է արտիստ Վազգեն Ասատրյանին:
-Ո՞վ է Ձեզ ասել այդ մասին: Այո՛, ես հեռակա ուսուցմամբ երկու տարի սովորել եմ Տաշքենդի համալսարանում: Այդ տարիներին հասկացա, որ միայն երաժշտությամբ հնարավոր չէ ապրել և որոշեցի ձեռք բերել ևս մի մասնագիտություն:
-Բայց շարունակեցիք մնալ երաժիշտ, այնուամենայնիվ:
-Երաժշտության մեջ լինելով, տարբեր պաշտոններ զբաղեցնելով` միշտ զգում էի, որ ինձ պակասում են որոշ գիտելիքներ գործարար դաշտում: Եվ իմ կրթությունը ինձ շատ բաներով օգնեց, որ կարողանամ ճիշտ վիճակում լինել երաժշտական կյանքում:
-Այսօր բեմական կյանքում ոչ թե պրոֆեսիոնալիզմը, այլ գործարար շրջանակում ունեցած կապերը, հզոր հովանավորներն են որոշիչը: Ինչպե՞ս էր խորհրդային տարիներին: Ի՞նչ էր պետք երաժշտին կարիերա անելու, հանրաճանաչ դառնալու համար:
-Այն ժամանակ մենք նվագում էինք, փորձեր էինք անում և չէինք մտածում վարձատրության մասին: Համերգի հասույթը 7 ռուբլի 50 կոպեկ էր, որ հետո հասնում էր 14 ռուբլու: Իսկ համամիութենական վարձավճարը, որ ամենաբարձրն էր, 24 ռուբլի էր, որին հասնելը ամեն մարդու բան չէր: Ես շատ ուշ եմ հասել այդ 24 ռուբլուն: Մենք դրանով, իհարկե, ապրում էինք, բայց մեր առաջին նպատակն այն էր, որ հավաքվեինք ու միասին նվագեինք: Իսկ հիմա կանչում ես փորձի, մարդիկ չեն ուզում գալ: Մեկը հավես չունի, մյուսն ինչ-որ կողմնակի գործ պիտի անի, որ մի քսան հազար դրամ ստանա: ՈՒ այսպես երաժշտությունը դառնում է մեծ «խալտուրա»: Եվ այս պայմաններում մենք կարողացանք կայացնել «Կրկին երգում է 70-ականների Երևանը» համերգը, որի համար շատ շնորհակալ եմ նաև Արմեն Հյուսնունցին, որ իրենց տարածքում մեզ փորձեր անելու հնարավորություն ընձեռեց: Այսպիսի ընկերական հարաբերությունների շնորհիվ է գոյատևում «Երգում է 70-ականների Երևանը»: Այդ հարաբերությունները շատ թանկ են: Միայն փողով չեն լուծվում հարցերը: Այսօր կա մտայնություն, թե ամեն ինչ կարելի է գնել փողով: Այդպես չէ: Ես հոգիս փողով չեմ վաճառի:
-Իմ և հանդիսատեսներից շատերի կարծիքով` Ձեր համերգի կուլմինացիան Զառա Տոնիկյանի ելույթն էր:
-Ես չեմ կարծում, որ Զառայի ելույթն էր մեր համերգի կուլմինացիան: Զառային շատ սիրում, հարգում եմ, բայց նույնքան սիրում ու հարգում եմ Էռնա Յուզբաշյանին, Սյուզան Մարգարյանին, Գայանե Հովհաննիսյանին, Սուսաննա Շահինյանին, մյուսներին: Մարդկային, ընկերական առումով նրանք բոլորն ինձ համար հավասար են: Հետագա համերգներին էլ կհրավիրվեն ոչ պակաս տաղանդավոր երաժիշտներ, օրինակ` Տաթևիկ Հովհաննիսյանը: Մենք չենք կարևորում առանձին անձերին այս նախագծում, չենք անձնավորում նվագախումբը: Կարևորում ենք նախագծի գաղափարը: Իմ նպատակը մոռացումից փրկելն է այն տարիների երաժշտությունը, այն տարիների արտիստներին: Մենք շատերին «հետողորմյա» արեցինք այս նախագծով: Սա էր իմ նպատակը, և ես այն իրագործեցի: ՈՒ Զառայի համար էլ շատ ուրախ եմ: Իմ նպատակն էր, որ նա վերագտնի իր հանդիսատեսին, և դա կատարվեց:
-Հյուրախաղեր սպասվո՞ւմ են:
-Այո, մեկնում ենք Ամերիկայի Միացյալ Նահանգներ, կներկայանանք փոքր-ինչ փոփոխված` «Սա Երևանն է» ծրագրով: Կլինեն այս համերգի բոլոր մասնակիցները, բացի Ժան Թաթլյանից և Զառա Տոնիկյանից: Թատերականացված մաս է լինելու` «Կոզիրյոկ» սրճարանի տեսարանով: Բոլոր երաժիշտները նստած են լինելու սրճարանում և հիշելու են 70-ականների Երևանը: Կատարվելու են բացառապես Երևանին նվիրված երգեր: Իմ նախագծի նպատակը 70-ականների Երևանի մասին հիշողությունը պահպանելն է, ո՛չ Խորհրդային Միության, այլ Երևանի: Դրանք բոլորովին տարբեր բաներ են:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2518

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ

å “éˆ©/1763651101" data-send="false" data-layout="button_count" data-show-faces="false">

Բաժնի բոլոր նորությունները »

«Իրատես» թերթի արխիվից

Թուրքիայի Հանրապետությունը Մուստաֆա Քեմալ փաշայի ժամանակներից մինչ օրս․ առաջին սիոնիստական պետությունն աշխարհում
Թուրքիայի Հանրապետությունը Մուստաֆա Քեմալ փաշայի ժամանակներից մինչ օրս․ առաջին սիոնիստական պետությունն աշխարհում

Բաժնի բոլոր նորությունները »

Ծաղրանկարչի կսմիթ

Երբ փա­կում են ընդ­դի­մա­դիր լրատ­վա­մի­ջոց­նե­րի  բե­րա­նը
Երբ փա­կում են ընդ­դի­մա­դիր լրատ­վա­մի­ջոց­նե­րի բե­րա­նը